søndag 11. mai 2014

Syrommet mitt



 Nå har jeg rydda syrommet, og det trengtes.
Det samler seg så mye rot, og jeg har kastet nesten en full sekk.
En del gamle stoffer som har ligget både hos meg og hos andre
og jeg vet at de ikke vil bli brukt.
Nå har de havnet i bosset.
Det var en god følelse å bli kvitt litt skrot.

På lørdag sto bytur på programmet.
Vi kikka innom flere interiørbutikker.
Det er så mye fint å se, 
men jeg trenger ikke flere pynteting,
og jeg skulle ikke ha noe,
...tenkte jeg,
men så får jeg øye på et søtt lite møbel
 som kan hjelpe å få litt orden
og gjøre det koselig på syrommet.
 Jeg syns å lese navnet mitt på denne kommoden,
og fikk satt den tilside til ut i neste uke.
Vi gikk hjem, og jeg starta et ryddeprosjekt på syrommet lørdag ettermiddag, 
og fant en fin plass til kommoden.
Rakk butikken før den stengte på lørdag.
Nå står kommoden så fint på syrommet med mye spennende i skuffene.


Mye dukker opp når en rydder, og jammen fant jeg den aller første vesken jeg sydde 
da jeg for alvor startet med quilting for kanskje 12-13 år siden:


Vi skulle lære å sy stjerner og hjerter.
Den er velbrukt og ganske slitt,
og har ligget "stand by" i veske-puffen i mange år nå.
Vesken har 3 rom, et av rommene har glidelås.
En strikk var sydd fast i den ene sidesømmen, slik at vannflasken har sin trygge ståplass.
En snor med en en trykknapp til mobiletuiet var festet i den andre siden.
Mobiletuiet vet jeg ikke hvor er. 

Å få ryddet og kastet ting som hoper seg opp
gjør godt for øynene
og gir ro i tankene.

Det var nydelig å sette seg ned om kvelden.
Jeg innviet en skjønn kaffekopp som jeg kjøpte i Japan.
Der snopte jeg også "mugrug"en på bildet. 
Enkel å sy, men jeg syns den var så lekker.

Ønsker deg en god ny uke!


10 kommentarer:

  1. Så ryddig og så fint! Det er godt å ta en skikkelig opprydding av og til. Koselig kommode.

    SvarSlett
  2. Så fint syrum, ljust och härligt. Vi har samma märke på symaskin:-))
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  3. Så ryddig og koselig syrom! Her var det skikkelig orden, ja. Tror ikke jeg skal vise bilde av syrommet mitt .. Skjønner godt at du falt for den nydelige kommoden! Så fin veske! Gøy å se ting sydd mange år tilbake. Flott kopp på søt mug rug. :)
    Ønsker deg en ny god uke også! :)

    SvarSlett
  4. Så lyst og fint syrom du har. Det er alltid veldig kjekt å ta ei skikkelig opprydding i alt rotet som hoper seg opp. Jeg har nylig gjort samme jobben på mitt syrom, og det føltes veldig godt å få ting på stell. Kommoden var velsig søt, og jeg likte også godt den hvite bokylla di.
    Morsomt å se at du har samme symaskin som meg :)

    SvarSlett
  5. Vilken ljuvligt syrum du har! Ljust och med lite romantiska inslag. Helt i min smak! Kaffekoppen är också helt i min smak - den var härlig.
    Kramisar

    SvarSlett
  6. Så fint syrom og så orden. Og flott kommode du fikk tak i! :)

    SvarSlett
  7. Jag tycker att det var så trevligt att bli inbjuden av Dig i Ditt syrum för att kika runt.
    Tack för titten!

    Dollandesign

    SvarSlett
  8. Så koselig det var sy-rommet ditt :) og kommoden var lekker ,
    kunne tenkt meg en slik jeg og :))

    SvarSlett
  9. Kjempekoselig syrom! Og utrolig søt kommode

    SvarSlett
  10. Så koselig det var på syrommet ditt! Det er herlig å kunne rydde og ordne på syrommet. Kommoden passet veldig fint inn, tror jeg så på den jeg også:)) Ha en flott 17 mai!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!