torsdag 22. mai 2014

Små ting

"Gledelig er de små ting i livet."
 Det var teksten i sticheriet jeg falt for da jeg kjøpte mønster på denne duken
som Annaka har designet. 
Hadde jeg studert bildet bedre er det ikke sikkert jeg hadde kjøpt det,
for denne er sikkert beregnet på folk som liker å jobbe i hagen.
Det er en god stund siden broderiet var ferdig, og deretter havnet det blandt ufoene.
Da jeg fikk to blåblomstrete stoff som takk for innsatsen i Haugtussa,
quilteklubben min,
 kom ufoen fram igjen.
Grønne fingrer er jeg ikke utstyrt med,
men jeg gleder meg over alt som vokser og blomstrer i hagen min, 
og vil gjerne ha mere av den sorten blomster som klarer seg uten for mye stell.

Jeg har ikke så mange bed,
og roser er det smått med,
 men i hagen vokser det akeleier i massevis.
Jeg syns de vakre.

Noen søte små lilla fiollignende vokser i mursprekkene.
Det kan ikke være mye næring der, men de ser ut til å trives. 

Ønsker deg en god helg!
...med en liten oppfordring
til
både meg og deg: 

Å legge merke til
og
å glede deg over
de små ting
 i livet.
For det er ofte de små gledene
som er
de store tingene i livet.

8 kommentarer:

  1. Din löpare är så underbar både i mönster och tygval. Kanske något jag borde sy:-)
    Så njuter vi av samma sorts blommor och dom är vackrare än någon blomma man kan köpa, tycker jag.
    Trevlig helg!
    kram Gudrun

    SvarSlett
  2. Så fin denne var , harmonisk i fargene :)
    Ha en god helg !

    SvarSlett
  3. Synes og denne løperen ble flotte :) Og grønne fingrer er total mangel vare her også, derfor i er jeg glad jeg kan tilføre litt farge og glede i det jeg syr ;) :D

    SvarSlett
  4. Kloke ord! Og nydelige bilder av blomster og løper i skjønn forening :)

    SvarSlett
  5. Ja, det är en sanning som Du skriver och som vi alla borde tänka på varje dag, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  6. En riktig nydelig duk og kommoden på syromet var utmerket.Legger meg til

    SvarSlett
  7. Ja det er riktig at de små gledene er de største:) Og fine farger på løperen din:)

    SvarSlett
  8. Grønne fingre eller ikke,- løperen ble iallefall vakker :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!