torsdag 29. mai 2014

Fjelltur

 I dag har jeg vært på fjelltur til Valhest.
Et fjell 313 meter over havet.
Ikke veldig høyt,
men høyt nok til å kunne nyte en fantastisk utsikt over nord Rogaland.

Dermed ble dagen fyllt med nesten bare flotte naturopplevelser.
Nesten? Ja, for jeg er redd huggorm, 
og joda, vi møtte på et par stykker.
Noen syns nok at de også er flotte, men der klarer jeg ikke være enig.

Haugesund Turistforening arrangerer tur til Valhest hvert år på Krist Himmelfartsdag. 
Vi valgte å starte i Aksdal, og gikk da den middels lange løypa. Ca. 6 km en vei,
og gikk en kortere løype tilbake.

Jeg er ganske imponert over lille Selma som var på sin første lange fjelltur.
Selma, chihuahuavalpen som snart er 7 måneder.
Hun sprang oppover i fjellet med de små beina sine.
Hun ble bært der det var mye søle, og der vi var redd det var orm.

Jeg syns hundekjeks er så vakkert, og her vokste de i store mengder langs jordene.

Et lite barn som leker og gjemmer seg i det høye gresset. 
Opp og ned og opp i gresset.
Det hentet fram minner
fra jeg var liten...
da vi lekte gjemsel
i det høye gresset.

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder och jag håller med dig. Huggorm är bland det värsta jag vet..brrrrr. Tur att lilla vovven klarade sig!
    Gun, Sverige

    SvarSlett
  2. Underbara bilder. Jag vet att det är så vackert uppe hos er.
    Kram Gudrun

    SvarSlett
  3. Vakre bilder fra både høyt og lavt i naturen ,
    koselig å ha med seg en firbeint turkamerat :)
    Ha ei god helg !

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!