søndag 30. mars 2014

Reisefeber

Tusen hjertelig takk for alle kommentarene dere har gitt meg på de siste innleggene.
Jeg blir kjempeglad for hver eneste en! :-D

Det er så mye jeg har lyst å lage.
 Kjenner du deg igjen?
...og så bare går dagene...
Mugbag har stått på "har lyst å sy" listen lenge,
og endelig fikk jeg laget en. 
En både koselig og nyttig duppeditt til å frakte koppen i.
Den har også en lomme til å legge kaffe, kakao eller teposen oppi.
Har du også lyst å sy en?
Jeg har funnet mønster hos
Du må rulle et stykke ned på siden,
og der finner du 5 sider veiledning som du kan laste ned.

Nå har jeg litt reisefeber,
for det bare noen få dager til jeg, mine 3 barn og en svigerdatter skal til Japan.
I år er det 20 år siden vi flyttet hjem til Norge etter å ha bodd der seks og et halvt år.
Det blir spennende å komme tilbake.
Japan er et land i stadig utvikling,
og vi kommer nok ut til noe annet enn vi reiste fra.
Vi skal for det meste være i Kobe område, men reiser på dagsturer derifra
+ et to-tre dager til Tokyo.
Hvis jeg får tid og har tilgang til internett på hotellet
kommer det kanskje et reisebrev her på bloggen.
Hvis ikke blir her stilt til over påske. 
Uken som ligger foran skal brukes til forberedelser og pakking.
Jeg må ha et par timer hos kiropraktor og muskelterapeut også.
Kjedelig at rygg og ene foten ble i ulage nå som jeg skal på tur.
Jeg har kjøpt meg en ny eksra lett koffert,
og den skal ha minst mulig i seg på vei øst,
og være stappfull av japanske godsaker
og quilte- snop/godis på returen.
Håper veldig at jeg finner en eller flere quiltebutikker.

For en tid tilbake sydde jeg noen   
Jeg fant ut at de er greie å bruke i kofferten til å holde orden på småting
som f.eks. sokker og undertøy.
De har også hemper og kan henges opp i skapet på hotellet. 

 Ha fine våruker med
hobby, 
sol og vårblomster.



9 kommentarer:

  1. Håper dere får en kjempe fin tur,
    og at du finner butikker med mye fint stoff i :)

    SvarSlett
  2. Så söt Din mugbag blev, tycker jag.
    Har inte sytt någon sådan så jag är tacksam att Du hänvisar till beskrivningen.

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Hei,og riktig god tur til dere,unødvendig å si at dere skal kose dere masse,vet det!Mugbagen er i mine sytanker også,sikkert fin til å sy sammen syssel på et Quiltelag,så blir det laget,sy feil,nei det er slik osv,bare kos!Din er flott!Ha en fin uke med pakking og fiksing av rygg.Beste hilsninger Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  4. Ha en riktig God Tur :) ----- Mug-bagen var flott , nydelige farger på stoffene ,-
    joa, altfor mye jeg har lyst til å sy , tiden strekker ikke til , men på den lyse siden :) da har jeg jo mye å se frem til :)))

    SvarSlett
  5. Så nydelig mugbag du har sydd! :) Jeg har hatt den oppskriften liggende en stund, men en dag .. :)
    Søte og praktiske småposer. Ønsker deg en riktig god bedring! Nyt våren du også, og ha en god tur til Japan!

    SvarSlett
  6. God tur Birthe! Gleder meg veldig til bilder og rapport.

    SvarSlett
  7. Er imponert over det fine du syr! Må vere litt av eit "putlearbeid"!
    Håpar du finn masse fint i Japan til vidare prosjekt :)

    God tur :)

    SvarSlett
  8. God tur ;o) Småposer er en absolutt "must" når man reiser! Man får aldri nok! Håper du finner mye fint å fylle kofferten med før du kommer hjem ;o)

    SvarSlett
  9. Flott pose til kruset ditt. Ja, kjenner meg så alt for godt igjen med alt man ønsker å lage å så går nå dagene..... God påske

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!