onsdag 3. juli 2013

Sommerferie

Jeg er over halveis i sommerferien min, og i år som tidligere år,
fyker dagene av gårde.
Putler på med diverse arbeid i hus og hage,
og har også hatt en liten tur til Bremen
sammen med min datter, Berit.
Veldig koselig og oversiktig by å feriere i.
By- ferie med severdigheter og shopping.
Ja, da blir det en del trasking i gater og butikker,
og da var de grønne parkene i byen fine å slappe av i.
Hvis du har tenkt deg til Bremen så ta gjerne en tur i Bürgerpark,
og vandre også langs elva med vindmøllen i begge retninger.
Ikke mye quiltebutikker å oppdrive, men det er en en liten butikk i bydelen Schnoor,
og selv om ikke utvalget er stort, bare må jeg kjøpe med meg litt.
Sånn er det for oss stoffavhengige...
...og jeg er sikker på at jeg ikke er alene.

Jeg har lagd et bilde-collage.

Ratskeller- Rottefangerstatue-  Quiltebutikk- Retro-brødbokser-  Rose- Papirlommetørkleetui- Schnoor, Alpakka- Isspising- Blomst- Vindmølleparken- Bürgerpark- Shopping i Schnoor- Sushi

Når jeg ferierer med døtrene mine har vi alltid en kveld på hotellet med ansiktsmaske,
og ofte et deilig fotbad også.
Tysk frisør prøvde vi også.
Det gikk veldig bra. Her var det super-cut.
Det vil si frisøren vasker og klipper, og en føner håret selv. 

I går var NRK i Skudeneshavn og hadde sommeråpent. 
Vi dro ut på kvelden, og var tilskuere til direktesendingen.
Ha en fortsatt god sommer!

1 kommentar:

  1. Koselige bilder! Skjønner du koste deg! :)
    Velkommen som min nye følger! :)
    Fortsatt god sommer til deg også! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!