torsdag 13. desember 2012

Valnøttkake og adventskos




Deilig å kose seg inne
-spesielt når snøen er måkt vekk 
for andre gang på mindre enn et døgn. 
Levende lys, engler, og stjerner.
Jeg syns det er kjekt å ta bilder, og prøver meg på litt collage.
Nå er det adventspynten min som blir flyttet rundt omkring og tatt bilder av.

Her har jeg dekket bordet. Speilet ble lysfat med plass til engler på.

En enkel og god kake til kaffikosen:

Valnøttkake:

3 eggehviter piskes stive.
 Ha i 2, 5 dl. sukker
1 ts.vaniljesukker
1 ts. bakepulver.
100 gram hakkede valnøtter
150 gram "Rits" kjeks.  
Vil du lage en glutenfri kake byttes ritz kjeksen ut med "Salti" glutenfri salt kjeks.
Ha røren i bakepapirkledd kakeform, ca. 24 cm i diameter.
Steikes på nederste rille ved 175 grader i 25 minutter.

Pisk 3 dl kremfløte og ha på kaken. Pynt med bær eller hakket sjokolade.
Et annet alternativ er å blande 3 ss Oboy i kremen. Veldig godt det også!

Denne kaken syns jeg er veldig god,
og denne gangen prøvde jeg den med glutenfri kjeks.
Det gikk veldig fint.


Kosa deg!

Julemusikk hører med til adventskosen.
Her kan du høre:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!