søndag 23. desember 2012

Advent 4


Det er fjerde søndag i advent, og i morgen er det julaften. 
Treet er pyntet, og enda flere engler er på plass rundt krybben.



Jeg gleder meg når jeg finner fram juletrepynten.
Noe har jeg arvet fra foreldre og besteforeldre, 
og noe har jeg samlet opp igjennom årene.
Pynt som hang på juletreet hjemme da jeg var liten, 
og pynt som hang på mormor og morfars tre. 
Når jeg er på sommerferie kjøper jeg ofte juletrepynt med meg hjem.


Stjernen som er flettet i flere farger har min farmor lagd.
Den er ca 70 år gammel.
Jeg har flettet de hvite stjernene,
 og da barna var små hang vi opp en stjerne hver dag i adventstida.



Englene på de ytterste bildene har Berit lagd da hun var liten. 
Kjempesøte,
 og de må vi ha på ha juletreet.


Her kan du lytte til Bjørn Eidsvåg som synger: 


God Jul!


                                 

1 kommentar:

  1. Hei!
    Så koselig at du ville være min blogvenn,helt i slutten av 2012.Fin blog du har også som eg oppdaga fordi du ble min venn.Trodde eg hadde hørt de fleste sangene av Bjørn Eidsvåg,siden vi er opprinnelig Saudabuer begge,men nei.Sangen var fin!Godt nytt år!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!