søndag 8. april 2012

God Påske



Et eldgammelt kors med historie. 

Korset er lagd i Danmark av min grandonkel.
Treet som korset er lagd av er rester fra et gammelt dansk hus, som var bygd i eiketre.
Akkurat dette korset har en blykule som traff huset i en av krigene Danmark var i. 
Blykulen er like utenfor den venstre leggen til Jesus.
Mulig det var krigen mot England tidlig på 1800 tallet.  
Onkel Svend støpte Jesusfiguren som henger på korset. Han lagde mange slike kors og alle søsknene til min far fikk hver sitt. Det var bare dette som har "blykuleminne", og dette spesielle korset var det min bestefar som fikk, og da han døde arvet jeg dette korset.
Han hadde puttet en lapp på baksiden med navnet mitt på.




Påskeblomster





 

Dine hender er fulle av blomster.
Hvem var det du tenkte og gi dem til?
Mine blomster var plukket til Jesus.
Graven fant jeg tom. Han var ikke der.
Halleluja, halleluja,
halleluja, halleluja.

Her kan du høre hele sangen:        http://www.youtube.com/watch?v=IwExcXps9DY

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!