tirsdag 17. april 2012

En quilters hjerne

Noen som lurer på hvordan en quilters hjerne er?


Ja, omtrent sånn tror jeg faktisk den er,
...eller forresten.....
Vi har bittelitt andre ting der oppe også.
Jeg fant dette bilde på en blogg en dag jeg hoppet fra den ene bloggen til den andre.
Måtte bare kopiere det.
 Jeg er skråsikker på at de fleste quiltere kjenner seg igjen,
og de som er i familie eller nære venner med oss,
 skjønner oss nok litt bedre etter at de har studert dette bildet litt.

En deilig frihelg ligger bak, og symaskinene kom fram igjen etter en lang påskeferie. 
Et bestilt prosjekt, en strikke/håndarbeidsveske, er nesten ferdig.
Hadde en koselig tur til Skudenes på lørdag, og kom hjem med bare "bittelitt" nye stoff.
Prøver alt jeg kan å bruke de stoffene jeg har liggende, 
....de jeg bare måtte kjøpe en gang for lenge siden,
....de som ligger der og venter på at jeg skal finne ut hva det skal bli av de. 

Etter å ha hengt opp "sommergardinene" fikk jeg så lyst på nye småduker til kjøkken.
Det er jeg godt i gang med, og jeg har ikke kjøpt et eneste nytt stoff til prosjektet. 
Fornøyd med meg selv, da! 

Vanligvis skjærer vi stoffene i småbiter og syr de sammen igjen,
men dette stoffet kunne jeg ikke skjære i stykker, for da ville motivet og tekstene forsvinne.


Life is lived in the moments

Let your life speak

Hide secrets in your heart

Count your blessing

Fint å bli minnet om når en "tutler" rundt på kjøkkenet.



1 kommentar:

  1. Hehe, kjenner igjen "hodet" ja!
    Tror jeg skal vise det til resten av familien.
    Herlig stoff du har funnet, du kan henge det rett opp på veggen:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!