tirsdag 27. mars 2012

Syrariteter

Jeg ble inspirert av et blogginnlegg  Bentes quiltehage
 "Orden i sysakene"
En koselig blogg jeg ofte er innom.

"Har du noen syrariteter?" 
Og da begynte jeg å tenke etter.
Joda.....
Mammas symaskin fra 1950 tallet.

I flere år har jeg leita på bruktbutikker og Fretex etter en gammel tre-trådsnelle
som kan stå til pynt i den gamle symaskinen,
og på Rådhusplassens julemarked i fjor fant jeg det endelig.

Et gammelt knappebrett.

Et gammelt syskrin med både gamle skatter, og noen nye ting.

Knapper, bånd og sy-på merker er nok rester fra butikken til bestefar og onklene mine.
Siden bestefar var skredder syns jeg det passet å ha med:
Telefonkatalogen fra 1915.

 morsomt
Syns det er morsomt å bla i den.

Må ha med mormors strikkepinner og strikkepinne-etui.
...og en 80-90 år gammel rokk fra oldemor Bjørhovde.
En raritet i dag, selvom det kanskje ikke er en sy-raritet.
Gamle saker og ting: "Ja takk", og "jeg liker". 
Kanskje du også har noen rariteter?

1 kommentar:

  1. Så mange flotte skatter du har! Det er viktig å ta vare på slikt arvegods, de blir spesielle for oss som liker å sy.
    Ha en riktig god påske:))

    SvarSlett

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!