søndag 18. mars 2012

Småord





Sola skinner, og idag kunne vår-varmen kjennes ute.
Deilig!




I hagen blomstrer det krokus, en mini iris jeg kjøpte i fjor, og på trappen lyser en potte med minipåskeliljer opp sammen med vinterrosen som har smilt til meg i hele vinter.
Sol fra skyfri himmel, og en fin tur rundt Eivindsvatnet ble det, før regnet igjen slo mot vinduene.
Det var ikke så mange vårtegn i skogen, men jeg så noen trær hadde begynt å spire. Det er glede.

I går var jeg innom en bokhandel, og så på mammutsalget enda en gang. Da fant jeg akkurat en sånn bok som jeg liker. "Inspirasjonsboken", positive tanker til deg selv. (Nova forlag)
En bok fyllt med små sitater og visdomsord.

Jeg skriver noen av de her, så kan du også få lese de.

 -Den som aldri har gjort en feil, har aldri prøvd noe nytt. 
                                                                             (Albert Einstein, fysiker)

-Det er luksus å bli forstått
                                                                 (Ralph Waldo Emerson, forfatter og filosof)

-Livet skal ikke begripes, det skal gripes.
                                                                           (Gunnar Björling. Am.forfatter og filosof)

-Den beste måten å unngå et problem på, er å løse det.
                                                         (Alan Saporta, musiker)

Blomster gjør alltid oss mennesker bedre, lykkeligere og mer hjelpsomme. 
De er både solskinn og mat for sjelen.
(Luther Burbank, botaniker)


Tar du opp i deg all motgang du møter, så visner du. 
Men hvis du bevisst gjør noe for å sa det positive, 
så vil du en dag blomstre. 
(Max Tau, Filosof og forfatter)

Ønsker deg en fin ny vår-uke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!