søndag 25. mars 2012

Løper med syrin



Lurer på om det er vårslappheten som har meldt seg, eller kanskje jeg bruker for mye tid på ingenting. Kanskje det heller er pc-en som tar litt for mye av tida. Syns bare dagene flyr avgårde. Men jeg har hatt en fin frihelg, fyllt med mye kjekt. Tid med venner, tur både på landet, til byen, i skogen og tid ved symaskinen.

Ute i skogen er det enda grått, men har observert at bjørka har begynt å skjønne at det er vår.
Jeg kunne skimte noen ørsmå grønne knopper.
Andre trær var komt lenger, men det er noe med den bjørka.

 På byturen på lørdag måtte jeg innom Ekornsæther, og der lot jeg meg friste.
Det var utrolig mye fint å velge i, men av alle ting, kom jeg hjem med en skjønn syringrein,
og det passet egentlig godt, for i løperen jeg sydde ferdig i går jeg brukt et stoff med syrinblomster.
  
 


Jeg elsker syriner. Husker så godt da jeg var liten og vi var på mormor og morfar-besøk i Steinsvik. Mormor plukket alltid en stor bukett som vi måtte ha med til byen. 
Det var skikkelig kvalm lukt i bilen for meg som alltid ble bilsjuk,
men nå er syriner bare nydelige, og jeg gleder meg til jeg kan gå å snuse inn lukten fra syrinblomsttrærne.Men først skal vi nyte mer av vårens gleder.
Løperen har jeg sydd på bestilling,
og jeg bare tjuvlånte den på bordet mitt en liten stund i dag.

 For de som vil se nærmere på stoff og farger:


Syrinstoffet var et sånt: 
"bare må ha det-stoff".








1 kommentar:

Tusen takk for kommentar. Det er så hyggelig å høre fra deg!